Articol sponsorizat
Taxa și alte motive pentru care pickup-urile europene sunt rare în SUA
Se aude tot timpul că SUA are tarife relativ scăzute și își deschide piețele către lume, în timp ce altor țări impun tarife mari incorecte și bariere comerciale care țin piețele externe închise exporturilor. Se subliniază frecvent că tariful SUA pentru mașinile străine este de numai 2,5%, în timp ce Europa are un tarif de import de 10%, iar tarifele de import ale Chinei pentru mașini au fost reduse la 15% în mai, înainte de a reveni la 25% ca măsură de răzbunare în urma deciziei lui Trump.
Pickup-urile: mașini preferate de americani
Americanii iubesc pickup-urile, noi sau vechi, pentru care folosesc site-ul carVertical. Sunt masive și utilitare și servesc înclinației către hărnicie a acestora. Pickup-urile întruchipează spiritul american. Dar cele „3 mari” companii( Ford, GM și Chrysler) adăpostesc un secret rușinos. Industria nu este la fel de dură ca imaginea „ca o piatră” pe care o proiectează. În spatele fațadei, industria se teme de concurența străină,. Și își obligă clienții fideli să plătească facturi pentru această nesiguranță.
Pickup-urile fabricate în străinătate, în special în Europa, sunt supuse unui tarif de import de 25%, o politică susținută din toată inima de producătorii americani. Așa că un pickup străin evaluat la 20.000 de dolari îl costă pe importator 25.000 de dolari înainte ca acesta să poată achita vama. Între timp, producătorii autohtoni de pickup-uri de 20.000 de dolari au o taxă artificială de 5.000 de dolari, permițându-le să mărească prețurile fără să pară neconforme.
La 25%, tariful de import este practic prohibitiv. În 2001, mai puțin de 7.000 de pickup-uri au fost importate din afara Americii de Nord. Adică doar 0,23% din aproape 3 milioane cumpărate. Fără importuri, oferta este mai mică, opțiunile sunt mai puține, iar producătorii interni sunt singurii accesibili. Este o adevărată piață a vânzătorilor, sancționată de politica oficială a SUA.
Taxe și alte motive pentru care pickup-urile europene nu sunt cumpărate
Un motiv este că americanilor le place să conducă SUV-uri, minivan-uri și pickup-uri mici atunci când benzina costă 1,50 până la 2,00 dolari pe galon. Dar un altul este că marjele de profit au fost mult mai mari la camioane și furgonete, deoarece SUA își protejează piața internă cu un tarif de 25%. În schimb, tariful de import pentru automobile obișnuite este de doar 2,5%, iar taxele vamale din SUA din tarifele pentru toate mărfurile importate reprezintă doar 1% din valoarea totală a importurilor de mărfuri.
Ce explică acest tratament distinct al camioanelor? Un accident al istoriei care arată cât de greu este pentru guvern să retragă favorurile chiar și atunci când acestea nu au o justificare solidă de politică. Totul se reduce la războaiele importului cărnii de pui, uitate de mult din anii 1960. În 1962, la implementarea Pieței Comune Europene, Comunitatea a refuzat accesul producătorilor americani de pui. Ca răspuns, după ce nu au reușit să rezolve problema în mod diplomatic, SUA au răspuns în 1964 cu tarife care includeau o taxă de 25% la camioanele care vizau pickup-urile Volkswagen, cu un număr VIN specific locației, care se bucura de vânzări rapide în SUA.
Oricât de mult vei auzi narațiunea constantă că America este o piață deschisă în comparație cu alte țări și, prin urmare, acele țări trebuie să fie pedepsite pentru practicile lor comerciale „nedrepte” cu tarife de import (de fapt, desigur, americanii sunt cei care sunt pedepsiți cu taxe și prețuri mai mari), piața de camioane din SUA oferă un contra-exemplu de piață americană care este practic închisă importurilor străine din cauza „taxei pe pui” prohibitive de 25%. Cu o cotă de piață de două treimi în prezent pentru pickup-uri și SUV-uri, asta înseamnă că doar o treime din piața vehiculelor din SUA, ce reprezintă mașini de pasageri, este într-adevăr o piață deschisă importurilor cu un tarif redus de 2,5%. Piața vehiculelor, în ceea ce privește pickup-urile și SUV-urile, este închisă importurilor datorită taxei de 25%.
Foarte important de menționat, este faptul că, în momentul în care se va achiziționa o mașină pre-utilizată, indiferent de locul de unde este cumpărată, trebuie să fie verificată pe baza numărului VIN, pentru aflarea unor detalii esențiale.