Stiri si informatii
Cât mai costă un ARO în era lui Duster?
ARO, “legenda” autohtonă a maşinilor de teren, este una dintre mărcile cu cea mai mică devalorizare în timp, potrivit site-urilor specializate în comerţul cu maşini second-hand. Cu toate că de aproape opt ani la uzina din Câmpulung Muscel nu s-a mai asamblat nici un model ARO nou, preţul acestora la mâna a doua nu a fost influenţat deloc într-un sens negativ, ci mai mult, gradul de exclusivism al maşinilor a crescut şi implicit şi preţul maşinilor încă în funcţiune.
Spre exemplu, un ARO 243 din 2002, cu motor diesel Andoria produsla Braşov, de 2,5 litri costă 8.000 de euro, adică aproape cât unDuster de bază cu vechime sub un an. Cu toate că maşina nu dispune decât de închidere centralizată, servodirecţie şi proiectoare deceaţă, performanţele în off-road legendare au dus ca acestea sănu-şi piardă mai deloc din valoare în timp.
Încazul în care se găseşte un model Aro cu motor diesel Toyota sau Peugeot, preţurile acestora pot urca chiar şi la peste 10-15.000 deeuro, în condiţiile în care multe dintre acestea au fost realizate special pe comandă. Pe de altă parte, în cazul unui model “deserie”, există şi maşini cu preţuri de aproximativ 1.000 de euro,dar fabricate înainte de 2000 şi în mare parte cu motoare româneştifie diesel produse la Braşov, fie de la Dacia în cazul modelelor Aro 10.
Mai mult, Aro a devenit şi o marcă de colecţie, existând mulţicare au recondiţionat vechile IMS-uri (strămoşul Aro şi primele automobile produse în România după cel de-al Doilea Război Mondial)şi care acum sunt la vânzare cu sume cuprinse între 5.000 şi 10.000de euro, în funcţie de dotări şi starea tehnică.