Stiri si informatii

Țara din EUROPA unde se vând maşini ARO

Marca românească Aro a fost cândva prezentă pe unele pieţe europene, şi era apreciată la vremea ei. Anterior publicasem şi un articol cu un video de demult, prin care era promovat modelul Aro 10 în Franţa, de exemplu. Ei bine, se pare că maşinile româneşti au reuşit să-şi găsească pasionaţi fideli, iar unul din ei trăieşte în Germania şi are o companie de vânzare a maşinilor la mâna doua, iar maşinile Aro sunt parte constantă din oferta sa, proprietarul căutând în permanenţă exemplare rămase prin Europa şi aducându-le pe terenul său.

Dealerul auto e unul mic, în care însăşi proprietarul e angajatul principal şi tot el e cel care-i deserveşte pe mulţi dintre clienţi direct. Compania are un nume bizar, Autohander Al Bundy, şi chiar dacă aminteşte de eroul unui serial american de demult, nu e vreo poreclă, ci numele oficial cu care e înregistrată afacerea. Proprietarul e caracterizat adeseori de către cumpărători drept unul din cei mai simpli, plăcuţi şi oneşti dealeri auto. Un review despre acesta spune „nu ştiu dacă proprietarul câştigă cel puţin decent din maşinile pe care le vinde, dar comunicarea cu el a fost superbă, acesta cunoscând totul despre maşini şi lăsând impresia că nu vrea să te forţeze să ţi le vândă, cum se întâmplă în alte părţi.

Ei bine, dealerul de care vorbim se află în orăşelul Jena din Germania, situat în apropiere de Leipzig, deci în fosta Germanie de Est. Poate de aici şi i se trage pasiunea proprietarului pentru Aro şi pentru alte maşini din est pe care le are. Dar modele Aro sunt întotdeauna la loc de cinste în faţa showroom-ului său, afară, parcate frumos, iar compania menţionează că în mod normal are întotdeauna 3-4 exemplare Aro în stoc, iar pentru proprietari le poate comanda şi piese de schimb.

În prezent, în oferta curentă la ziua redactării acestui articol, dealerul german are două exemplare Aro 10 în stoc, de exemplu! Unul e fabricat în 1987, altul — în 1990. Iar preţurile de vânzare sunt foarte decente, de 4.000 şi 5.000 euro.

Mai există şi un Aro 429 TS Diesel, fabricat în 2002, în penultimul an de activitate a fabricii din România! Acest pick-up costă 6.800 euro, apropo.

Şi se pare că există încă cel puţin două exemplare Aro de vânzare. Pe lângă aceste exemplare Aro, în toată Germania abia dacă mai găseşti 1-2 exemplare Aro de vânzare, deci e clar că acest pasionat din fosta Germanie de Est a conglomerat majoritatea maşinilor româneşti şi el e centrul de vânzare pentru cei care nutresc o pasiune pentru Aro.

SURSA

Tags
Close