Aro 244Stiri si informatii
Foto cu PRIMUL ARO 244
Primul ARO 24, fabricat în 1969, cu seria de șasiu ”00001”, a fost recondiționat de un colecționar român și prezentat publicului la împlinirea a 75 de ani de la înființarea uzinei auto din Câmpulung Muscel.
Primul Aro 24 fabricat la Câmpulung a fost un prototip denumit EREN 1969, cu 4 uși și „hayon” format din două panouri, cu deschidere în direcții diferite, unul în sus, ca la unele dintre SUV-urile moderne și altul în jos, ce putea fi utilizat, de exemplu, ca măsuță.
Acest prototip a fost prezentat la Expoziţia Realizărilor Economiei Naţionale din același an (de aici provenind și denumirea EREN 1969).
Modelul ARO 244 expus are culoarea portocalie și a suferit mai multe modificări între anii 1969 și 1973, când a început producția de serie la fabrica ARO de la Câmpulung Muscel. Culoarea inițială era albă.
Una dintre modificări este legată de lămpile spate ce inițial erau de Renault 8/Dacia 1100, ulterior fiind montate lămpi de Renault 12 Break.
În 1973, primul model ARO 244 a fost achiziționat de Statul Major al Ministerului Forțelor Armate. Medicul chirurg Cătălin Copăescu, cel mai mare colecționar de ARO din România, a cumpărat-o în urmă cu câțiva ani, iar după trei ani de restaurări, mașina a fost prezentată la expoziția de la Câmpulung Muscel, după cum relatează newsweek.ro.
Pe pagina de Facebook a Evenimentul Muscelean a fost postat și un clip în care un reprezentant al Fundației Cătălin Copăescu, care a lucrat la restaurarea mașinii, a povestit puțin din istoria mașinii.
”Era un model hibrid, era încercarea echipei de proiectare de la ARO în a lansa un alt model, ceva deosebit. Și, 4 ani mai târziu, în 1974, au fost lansate mai multe modele derivate din acest vehicul 244”, a declarat acesta.