Stiri si informatii
Ultimul ARO fabricat pentru Armata Română
Balaurul – ultimul ARO fabricat pentru Armata Română – Acum 20 de ani Armata Română a vrut să se înnoiască cu vehicule „moderne’.
Industria românească încă mai respira, iar Aro i-a oferit familia Dragon. Ce s-a întâmplat mai departe nu vom şti niciodată.
Citeste si: PROIECTE SECRETE CARE AR FI PUTUT SALVA UZINA ARO (II) – SCORPIO, UN TOT-TEREN VERITABIL CU GENE INDIENE
Când au fost lansate în producţie, seriile Aro 24 şi 10, n-or fi fost ele chiar cele mai avansate tehnologic vehicule de teren din lume, dar au fost luate în seamă, mai mult ca sigur, şi de cei mai mici şi de cei mai mari ca noi. Au existat apoi nenumărate versiuni de modele Aro, obţinute prin combinarea şasiurilor şi a caroseriilor, inclusiv cele de la Dacia şi Oltcit.
Unii au sperat să pună la punct o nouă caroserie care să fie lansată simultan cu propriul motor Diesel DX28-01 derivat din L27. Şi cu toate astea, pe la mijlocul anilor ’90, Câmpulungul s-a apucat să facă o nouă familie de maşini de teren dedicată armatei noastre şi denumită Dragon. După toate cunoştinţele noastre, aceste noi versiuni au fost un pas înapoi.
Armata noastră a avut în dotare în ultimii 50 de ani, în principal vehicule autohtone IMS, Aro 243 şi TV (un lucru foarte sănătos pentru strategia cel puţin de atunci), pe care le-a folosit cum a avut nevoie, şi care se apropiau de pensionare în jurul anului 2000.
Citeste si: PROIECTE SECRETE CARE AR FI PUTUT SALVA UZINA ARO (I)
Având deci zeci de ani de experienţă în întreţinerea şi exploatarea a mii şi mii de astfel de vehicule, şi cu dorinţa de a intra în NATO, militarii români aveau nevoie de vehicule noi şi mai bune, aşa că au comandat un vehicul special dedicat numai lor. Ar fi fost interesant să vă prezentăm caietul de sarcini, dar nemaiexistând fabrica facem doar speculaţii şi judecăm după câteva fotografii şi broşuri care au fost păstrate de pasionaţi.
Citește mai departe pe: 4x4adventure.ro