Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Am putea spune ca masinile produse de Renault la Mioveni au scos Romania din recesiune, automobilele noastre fiind printre putinele pe care europenii loviti de criza si le-au mai permis in ultimii trei ani, datorita preturilor mici. Intr-un timp foarte scurt Dacia Duster a devenit „minunea” Europei in ceea ce priveste automobilele 4X4, daca luam in considerare calitatea raportata la pret. Nu este pentru prima data, insa, cand o masina de teren romaneasca s-a bucurat de un asemenea succes in strainatate.

“Stramosii” Dusterului, IMS si ARO, au avut perioada lor de glorie inainte de 1989, doua treimi din productie margand la export, in peste 100 de tari de pe cinci continente.

Dacia Duster nu este singura poveste de succes a unei masini de teren romanesti la export. In anii ’60-’70 Romania era recunoscuta in lume pentru masinile ARO, majoritatea fiind produse pentru a fi vandute in strainatate.

Prima masina de teren construita la Campulung-Muscel, in uzinele ARO, a fost modelul IMS 57, produsa in 1957. Au urmat modelele imbunatatite M59, in 1959, si M461, in 1964.

In 1972 se lanseaza in fabricatie gama ARO 24, iar in 1980 intra in productia de serie gama de automobile ARO 10. In 1984 s-a inceput producerea primului motor Diesel ARO, L 27, iar in 1989 a motorului L 30, pe benzina.

Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat in 1997, in acelasi an lansandu-se si familia de autovehicule militare ARO Dragon. Pana in 2002, la Campulung-Muscel au mai fost produse modele ARO cu motoare Toyota, Ford, Daewoo sau Renault.

In 2003, statul roman a vandut uzinele companiei americane Cross Lander, contractul de privatizare continand clauze referitoare la investitii de doua milioane de dolari in ARO. Din pacate nu s-a facut nicio investitie, iar echipamentele au fost vandute.

In cei 45 de ani de activitate, uzinele ARO au produs 380.000 de automobile de teren din care doua treimi au fost exportate in peste 100 de tari.

Iata mai jos cum au evoluat de-a lungul anilor modelele IMS si ARO, din 1957 pana in 2002.

< Sursa: automobileromanesti.ro

Despre autor

Aro News

Lasă un comentariu