Cum a dorit Mercedes-Benz să facă investiţii în ARO şi ce a mai rămas din uzină în prezent – ARO 4×4

Cum a dorit Mercedes-Benz să facă investiţii în ARO şi ce a mai rămas din uzină în prezent

Interesant cum ar fi fost astăzi dacă, alături de mașinile Dacia produse de francezii de la Renault, ar fi existat mașini de teren făcute de nemții de la Mercedes? Pare o utopie, dar nu este deloc așa.

Citeste si: ARO automobilul de teren in Romania Comunista – documentar (1974)

În urmă cu zeci de ani, Mercedes-Benz a fost la un pas să achiziționeze fabrica ARO, întrucât mașina de la Câmpulung ajunsese al treilea cel mai bine vândut vehicul de teren din lume!

S-a întâmplat în anul 1991, când mulţi dintre cititorii noştri abia s-au născut. La puțin timp după Revoluția din 1989, când ARO (Auto România) era încă o fabrică ce realiza peste 10.000 de vehicule pe an, Mercedes-Benz și-a manifestat interesul pentru uzina de la Câmpulung.

Ion Țiriac, bun prieten cu președintele Mercedes-Benz, a venit atunci la fabrica ARO. Nefiind pregătiți de această vizită neașteptată, muncitorii s-au strâns să vadă despre ce este vorba. Când angajații ARO și-au dat seama că uzina ar putea fi cumpărată de către colosul german, aceștia au început un protest spontan strigând: „Nu ne vindem țara! Nu ne vindem țara!”

„Parcă îl văd cum a intrat pe poartă, l-am salutat. Îl admiram foarte mult. Mi-a spus că a venit să se intereseze de fabrică şi că trebuie să facem treabă. Din păcate nimic nu s-a concretizat!”, și-a amintit pentru Adevărul, Solomon Iosif, fost inginer la uzina ARO în acea perioadă.

 

În afara de Mercedes-Benz și cei de la Nissan au cochetat cu ideea de a cumpara uzina. Nici de această dată nu s-a concretizat nimic.

Cu ce motoare erau echipate mașinile ARO?

Maşinile de teren ARO au fost echipate până în anul 1990 cu motoare autohtone. Două variante Diesel şi una pe benzină. ARO 10 era echipat cu motor Dacia 1300. După anul 1990, ARO 10 a primit şi motorizări Diesel, de la Renault. Celelalte tipuri de ARO au fost echipate şi cu motoare pe benzină şi Diesel de la Toyota, Ford, Peugeot, Andoria. Aro se producea în proporţie de 90% pentru export, cadenţa fiind de aproximativ 1.600 de maşini pe lună în anul 1990.

Citeste si: M461 (1964-1969) – Zimbrul Carpatilor

Câte mașini ARO s-au produs în total?

ARO ș-a început producția în anul 1957 și a produs peste 380.000 de vehicule, dintre care două treimi au fost exportate în peste 110 țări (înainte de 1989, aproximati 90% din producție a fost exportată). Automobilul de teren a ieșit din fabricație în anul 2003 în România. În Cehia, ARO s-a fabricat până în anul 2013.

SURSA

About Aro News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 5 = 5