Stiri si informatii

PROIECTE SECRETE CARE AR FI PUTUT SALVA UZINA ARO (I)

Multă lume îşi aminteşte încă, cu nostalgie, de vremurile în care mândria industriei auto româneşti nu era Dacia (care a fost, de la naştere până azi, o marcă năşită de francezii de la Renault), ci ARO, o marcă percepută ca fiind mai românească decât Dacia.

Chiar dacă primele modele de ARO, ne referim aici la gama M (IMS-urile, cum şi se spune în limbaj popular), au avut origini sovietice/ruseşti. Pentru că modelele cele mai de succes ale uzinei ARO au fost seriile 24 şi 10, maşini de concepţie integral românească.

Citeste si: M461 (1964-1969) – Zimbrul Carpatilor

„Zimbrul Carpaţilor” a fost, decenii la rând, o mostră pe patru roţi a faptului că şi industria de profil autohtonă putea fabrica vehicule capabile să se bată, de la egal la egal, cu produsele similare ale celor mai prestigioşi constructori auto ai lumii.

Din păcate, după 1990, ARO a luat-o, încet, dar sigur, la vale, iar după privatizarea din 2003, când uzina a fost vândută firmei Cross Lander, a omului de afaceri american de origine cubaneză John Perez (foto sus), la scurt timp, şi-a închis definitiv porţile.

Nu dorim să intrăm, acum. în analize privind cauzele pentru care ARO a dat faliment. Explicaţii sunt multe, foarte multe.

Vrem, aici, doar să aducem la lumină două proiecte, pe cât de interesante, pe atât de puţin cunoscute publicului (la vremea respectivă, în anii 2003-2005, era considerate chiar secrete), prin care inginerii musceleni, plini de optimism după privatizare, aveau de gând să scoată ARO din declin.

Au fost două proiecte îndrăzneţe, inteligent gândite şi care, dacă ar fi avut şanse să fi putut fi puse în practică, ar fi putut da o cu totul altă imagine mărcii ARO.

Citeste si: Cum a dorit Mercedes-Benz să facă investiţii în ARO şi ce a mai rămas din uzină în prezent

Şi, cine ştie, poate azi nu am fi discutat la timpul trecut despre „Zimbrul Carpaţilor”.

Vor fi două episoade ale acestui serial, care vor include galerii foto cuprinzând multe poze-unicat. Primul dintre ele îl veţi putea citi pe site-ul nostru, cel târziu mâine la prânz.

foto: Ionel IANCU

Sursa: argesulonline.ro

Tags

Leave a Reply

Close